5 najważniejszych powodów, dla których powinnaś robić lepsze zdjęcia produktowe - FotoDoKwadratu - fotografia dla przedsiębiorczych kobiet

5 najważniejszych powodów, dla których powinnaś robić lepsze zdjęcia produktowe

Na pewno dobrze wiesz, że posiadanie świetnych zdjęć produktowych w swoim sklepie internetowym i mediach społecznościowych jest niesamowicie ważne. Oczywiście sam produkt, jego dobry opis, cena, pozycjonowanie strony czy obsługa klienta też grają ogromną rolę. Ale czy wiesz, dlaczego dobre zdjęcia stawiam na pierwszym miejscu? Pogadajmy dziś o 5 najważniejszych powodach, dla których powinnaś zacząć robić jeszcze lepsze foty swoich produktów.

1. Zdjęcia produktowe zastępują osobiste doświadczenie zakupowe klienta.

Wyobraź sobie, że wchodzisz do sklepu i chcesz kupić produkt, powiedzmy krem. Zastanów się – co robisz? Jak wybierasz ten, który ostatecznie włożysz do koszyka? Oglądasz opakowanie. Zaglądasz do środka. Otwierasz. Sprawdzasz jaką ma konsystencję. Wąchasz go. I tak dalej… A teraz zastanów się, co chciałby zrobić potencjalny klient, zanim kupi twój produkt i miej na uwadze, że kupuje ten produkt przez internet (a nie w realu). Wypisz jego wszystkie najważniejsze cechy i spróbuj pokazać je na zdjęciach, aby uruchomić wyobraźnię i zmysły kupującego. Uchwyć teksturę, kolory, zapach (tak, to możliwe – możesz na zdjęciu dodać np. płatki kwiatów, owoce, przyprawy, itp.), pokaż go z różnych stron i pod różnymi kątami. Możesz też zrobić krok dalej i stworzyć zdjęcia pokazujące ten produkt w pięknej aranżacji lub w życiu codziennym – pokazując wprost potencjalnym klientom obraz tego, jak będzie wyglądało ich życie, kiedy go kupią.

2. Dobre zdjęcia produktowe komunikują jakość i wartość produktu.

Twoje zdjęcia produktowe mówią klientom, czego mogą oczekiwać od twojej marki. Nawet jeśli masz niesamowicie dobry produkt, to bez dobrych jakościowo zdjęć, mało kto zwróci na niego uwagę. Klienci kupują oczami. Patrzą na piękne, dobrze doświetlone, pomysłowe zdjęcia, wtedy ich zmysł estetyczny robi salto w powietrzu i krzyczy: chcę to!!! I o taki efekt nam chodzi, prawda?

Jeśli twoje zdjęcia są niedoświetlone, rozmazane, “cyknięte na szybko, byle były” (tak, takie słowa słyszałam wiele razy), to jak myślisz, jaki komunikat przekazują klientom?

Ten produkt nie jest wart tego, aby poświęcić mu czas. Ten produkt nie jest wart dobrego zdjęcia produktowego. Ten produkt nie jest wart swojej ceny i moich pieniędzy.

Ja oczywiście wiem, że to nie jest prawda (i Ty też to wiesz!), ale pamietaj o tym, że w internecie ludzie naprawdę kupują oczami i w ułamku sekundy potrafią ocenić czy coś jest warte ich czasu i pieniędzy.Podsumowując – Twoje zdjęcia mówią o jakości Twojego produktu. Przejrzyj teraz swój sklep, instagram, fejsbuka i zastanów się, co Twoje zdjęcia mówią o Twoich produktach?

Mam nadzieję, że wyróżniają się (pozytywnie!) spośród ogromnej konkurencji i sprawiają, że klienci zapamiętują twoje produkty, a twoja marka rośnie w ich oczach, jako godna zaufania i polecania. Jeśli nie jesteś pewna co o twoich zdjęciach sądzą klienci – zapytaj ich! Możesz dowiedzieć się od nich wielu wartościowych rzeczy i dzięki temu poprawić wizerunek swojej marki w internecie.

3. Dobre zdjęcia produktowe pomagają w marketingu.

I nie mam tutaj na myśli jedynie reklam, które samodzielnie tworzysz. Mam na myśli możliwość bycia wyróżnioną na przeróżnych portalach promujących kreatywne biznesy (np. Pakamera czy Etsy), u blogerów, instagrammerów, a nawet w mediach czy prasie drukowanej. Dzięki temu przyciągniesz do swojego sklepu nowe osoby, potencjalnie zainteresowane twoimi produktami, a to będzie skutkowało zwiększeniem sprzedaży. Wierz mi, naprawdę warto! A o wiele łatwiej załapać się na taką publikację, kiedy masz już piękne zdjęcia.

4. Dobre zdjęcia produktowe przyciągają właściwych klientów.

Świetne zdjęcia produktowe nie tylko przyciągają wzrok odbiorców, ale także przyciągają twoich klientów idealnych. Jak to możliwe? Jeśli dokładnie przemyślisz kto jest twoim klientem idealnym, a później do tej konkretnej osoby dopasujesz typ, format i klimat sesji produktowej – to masz jak w banku, że właśnie takie osoby zwrócą uwagę na twoje produkty i trafią do twojego sklepu. Liczy się każdy szczegół – rodzaj światła, dobór rekwizytów, miejsce i czas sesji, tło fotograficzne, współpracujący z tobą podwykonawcy, i tak dalej. Odpowiednio wystylizowane, spójne zdjęcia będą komunikować emocje i wzbudzą zainteresowanie właściwych osób, które finalnie złożą zamówienie w twoim sklepie.

5. Dobre zdjęcia produktowe zmniejszają ryzyko zwrotów.

Zdjęcia które są odpowiednio doświetlone, ostre, pokazują produkt z różnych perspektyw, zostały poddane obróbce, która wyciąga z nich to, co najlepsze, ale nie przekłamuje rzeczywistości – to są zdjęcia, które redukują ryzyko zwrotu towaru przez klienta. Słabe foty mogą wprowadzić klienta w błąd (np. zniekształcać wymiary produktu lub przekłamywać kolory), przez co kupujący nie będzie zadowolony z zakupu, odeśle towar, wystawi złą opinię i prawdopodobnie już nie wróci. Kiepskie fotografie produktowe powodują straty w twoim biznesie. Dlatego właśnie tak ważne jest, aby nauczyć się robić poprawne technicznie zdjęcia, w odpowiednim oświetleniu, z właściwym balansem bieli, ostre i oddające rzeczywiste kolory i cechy produktu. Uwierz mi, to jest możliwe i z przyjemnością Cię tego nauczę :)

Już 26 listopada rusza druga edycja mojego kursu fotografii produktowej, w której nauczę Cię mojej sprawdzonej „metody 6xP” czyli tak zwanego wzoru na piękne i kreatywne zdjęcia produktowe. Jesteś zainteresowana? Zapisz się na listę, aby nie przegapić startu sprzedaży, zniżki oraz bonusów! KLIKNIJ TUTAJ i zapisz się na listę zainteresowanych :)

Poprzedni wpisFotowyzwanie – kwiecień 2021 – podsumowanie
Następny wpisEFEKTY KURSANTEK czyli jak robić lepsze zdjęcia produktowe? Wywiad z Agnieszką Skupieńską